28 sep. 2012

Fixad lampskärm...

Den billigaste Ikea lampskärmen fick genom bildöverföring 
en helt ny look...

Jag använde Art Medium bildöverförings lim ( kuvansiirtoaine ).
Finns att köpa hos Sinelli, och det specialla med detta bildöver-
föringsämne är att det blir genomskinligt, endast färgen på  
bilden kommer fram... Eller som här bara den svart texten...

Önskar er ALLA en skön fredagkväll !
Kraam
Sanne

Här är lampskärmen då pappret "limmats"
på skärmen. Sedan får den torka ett dygn 
och pappret fuktas och gnuggas bort....

14 kommentarer:

Ninette sa...

Vad fint! Jag har överfört bilder på sten och marmor, men aldrig på lampskärmar - superbra idé!

Anna-Lena sa...

Duktiga du! Jag blir lika imponerad varje gång jag kikar in här över dina unika och finurliga pysselidéer. Otroligt snygg lampa du fixat!

Iris sa...

Todella upea lamppu! Hieno idea!

Gugis Pärlor sa...

Jättefin! Blir så sugen på att göra en själv..

Kram Gugi

lyckobo sa...

Oj, har inte ens visst att det finns något sådant? Så otroligt fin den blev! ..men så blir ju allt du tillverkar!

Skön helg!

Pia sa...

Alltsåååå?????? Gaaap!!!!! Helt fantastisk, änpöliivipölt vacker!!!!

Kraamar!
-Pia-

Unknown sa...

Hei :)

Så kreativ du er og lampe skjermen ble så flott!

Må du ha en kjempe god lørdag :)

House and Garden by Bia sa...

Skärmen blev super snygg.
Tänkte önska trevlig lördag!
Kramen

AnniK sa...

Kiitos vielä kerran mukavasta askartelukurssista!

Lyckoslanten sa...

Verkligen lyckat! Du får det så perfekt. Jag har testat på tyg och tycker att det var knepigt.
Ha en skön söndag! ♥

Agneta sa...

Härligt med sånt som går så där snabbt och ger ett fint resultat! Själv har jag börjat med keramik igen, och det tar såå länge innan man ser resultat!
Ha en skön söndag!
Kram
Agneta

Marie S sa...

UNDERBAR blogg!! Kan inte se mig mätt på allt fint. Kan jag få bo hos dig? ;)

Annie Sand sa...

Var hittade du mönstret/bilden? Hur snyggt som helst!

Annie

Eva sa...

Underbar Blogg, bildöverföringslimmet går det och köpa i butik? Mvh Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...