22 jan. 2011

Byvägens Veranda....

Besökte idag "Kylätien Veranda" ( Byvägens Veranda ).
Alla foton är tagna där...

Ägaren till affären är snickare och de ljuviga möblerna har han 
restaurerat och målat.....

Allt som ses på fotona är till salu..... "Byvägens Veranda" är öppen
endast på lördagar......

Adressen är Stora Byvägen 11 Sibbo.......
Denna lampett var helt charmig, gjord av en gammal dörr.....

Otroligt vackert bord och hylla......

Små prylar av olika slag kan man hitta där.... Denna stora klocka
gillade jag skarpt, men den blev inte min ännu....

Om ni har vägarna förbi gå gärna in och titta vad många vackra
möbler och annat charmigt smått som finns där.....

Ett bord fick följa med mej hem.... Kunde bara inte motstå...
Får se var jag skall få rum för det bordet.... Min kära man
skakade bara på huvudet när jag kom hem med det.....

Jag hoppas ni alla har en skön lördag kväll.....
Ni goa bloggläsare ni vet inte hur många oväntade 
kommentarer jag fått angående min blogg.....
Känns helt ljuvligt.....

Kraam
Sanne
Ps. På snickarens visitkort står det:
Kylätien Veranda
Kaikkea kaunista kotiin,
huonekalut mittatilaustyönä.

17 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Hej
Fina saker som snickaren har till salu och du har tagit så inspirerande bilder av dem. Blev superförtjust i den gamla runda ljuslyktan..
Hoppas du hittar plats för bordet och kanske vi snart får se det på din blogg :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Monica sa...

Oj då, där måste man vika in...
(kan bli dyrt)
Helt ljuvlig den där fönsterkarmen med spegel i. Då jag förstora bilden så kunde jag läsa prislappen. Men jag har ingen plats för den heller...
tror jag ;)
Lördagshälsningar Monica

Crinoline sa...

Hei,Sanne.For en fantastisk butikk.Hadde denne vært i nærheten så hadde jeg vært en god kunde. Så hyggelig at du vil delta i utlodningen om emaljeskilt.Alle kan delta.Lykke til og god helg.Klem

Jenny sa...

Hej Sanne!
Vilken ljuvlig affär, den hade jag inte haft något emot att besöka!

Du visar väl bordet på bloggen sen?? :)

Ha en mysig kväll!

Kraam Jenny

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Mmmmmmm...ysig affär!
Tur/synd att jag inte bor i närheten!
Ha en fin kväll!
Kram!

Vit som snö sa...

Åhhh så mycket fiiint!!!
Härliga bilder! Måste nästan säga vilken tur att jag inte kan svänga förbi där titt som tätt:) Hade nog shoppat lite fööör mycket;)
Ha en fin kväll! Kram Cilla

Lyckoslanten sa...

Ser ju ut som ett intressant ställe det där! Förstår att du fick med dig något fint därifrån. Får se då var du ställer bordet!
Det är klart att du får fina kommentarer! Ha nu en skön helg! ♥

Anna-Lena sa...

Halloj Sanna!

Vilka ljuvliga bilder från en underbar butik. Åh, så mycket fint det fanns där. Ska bli spännande att få se bordet sedan.

Ha nu en fin lördagsafton och helg!

Kram Anna-Lena

Livet på Vestergård sa...

Vilket ställe du varit på! Där finns det en hel del intressant. Konstigt med våra bildproblem, men vi får hoppas att det löser sig...
Kram Kicki

Auli sa...

Ihana putiikki. Täytyy pistää harkintaan poiketa sinne kun seuraavan kerran menen Porvooseen tapaamaan vanhaa koulukaveriani Marjaa. Tuollaiset pienet kaupat ovat vastustamattomia! Hyvää sunnuntaita!

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vilken mysig affär! Fina kort tagna också! Gunilla

Huset vid ån sa...

Åhh, Vilken härlig affär.....
Där skulle jag vilja gå lääänge med en stooor plånbok! Fniss....

Härliga o inspirerande bilder!
Ha en skön söndag!
Kram Therese

Hanna sa...

ha en fin söndag!
Kram
Hanna

Louise sa...

Många vackra och intressanta saker och väldigt redigt och fint uppsatt dessutom!!

alegni sa...

jag kan förstå att du trivdes i den affären! när får vi se bordet? ;)

Kamomilla sa...

Vilket ställe!!
Tack så jättemycket för din söta hälsning hos mig! :)
Ha en skön söndagskväll!
Kamomilla

Anonym sa...

Hej,vilka trevliga saker. Här ska jag absolut titta in då jag följande gång rör mig i era knutar:)
Nanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...